Een professionele organisatie of bedrijf wordt dagelijks beïnvloed door zowel externe als interne dynamieken, waarbij de kracht en de weerbaarheid van de organisatie uiteindelijk bepaald wordt door het begrip, de steun en motivatie die zowel management als werknemers ervaren, zowel binnen als buiten de werkcontext.
Individualisme, gebrekkige communicatie, verminderde motivatie of plezierbeleving…
Het zijn allemaal factoren die de productiviteit en efficiëntie onder druk kunnen zetten. Wie heeft er als manager of HR-verantwoordelijke geen baat bij een positieve, constructieve sfeer tussen collega’s, waarbij moeilijkheden of interne conflicten in open dialoog, met wederzijdse bereidheid en respect worden benaderd, waardoor deze minder zwaar wegen of blijven hangen.
Authentiek leiderschap ligt aan de basis van een positieve werksfeer en -cultuur, waardoor ook werknemers zich toleranter, flexibeler, meer gemotiveerd, geïnspireerd en gedreven gaan voelen om het beste van zichzelf te geven. Er ontstaan minder spanningen en conflicten, waardoor ook een betere workflow en persoonlijke voldoening ontstaan. Dit leidt op termijn tot een meer gestroomlijnde, meer productieve en meer positieve ingestelde organisatie, hetgeen dan ook uitstraalt naar de buitenwereld.
Nieuwe Grond biedt aangepaste programma’s, training en coaching aan voor zowel werknemers, middle-management als executives, die hun team en werkkrachten hechter willen doen laten samenwerken en -zijn.
Door op een authentieke manier kennis te maken met de denk- en leefwereld van medewerkers, ontstaat een groter wederzijds begrip, zal men beter gaan samenwerken, beter communiceren en zich beter gaan organiseren, waardoor geleidelijk een verhoogde productiviteit en een hogere voldoeningsgraad zal ontstaan.
1-1 coaching-training rond Authentiek Leiderschap
Train the Trainer
- Hoe leren we als manager(s) onszelf, onze teams en onze werknemers de principes van authentieke verbinding, communicatie en samenwerking aan?
- Hoe zorgen we ervoor dat we samen op de minst schadelijke manier een probleem kunnen oplossen? Hoe passen we principes van diepe democratie toe?
- Hoe zorgen we ervoor dat onze brainstorms authentieker worden en daardoor een krachtiger en meer innovatief resultaat neerzetten?
- Hoe leren we op een authentieke manier moeilijke boodschappen naar collega’s en werknemers overbrengen?
-…
Initiatie-workshop (2u) of een reeks workshops in uw bedrijf, op uw event, feest of retreat
- Actieve, speelse oefeningen in groep ter versterking van bewustwording, zelf-expressie en onderlinge verbinding
- Verkennen van de persoonlijke belevingswereld, noden en verlangens
- Voorzichtig leren kennen van persoonlijke comfort-zones en grenzen
- Jezelf en anderen beter begrijpen en aanvaarden
- De kracht van samen voelen, - zijn en -horen ervaren
- Samenwerking als bron van voldoening, zingeving en daadkracht
De workshop kan als eenmalige initiatie gegeven worden, of als een meerdelige reeks, al dan niet gelinkt aan een concreet bedrijfsdoel. Deze speciale reeksen worden op maat gemaakt, op basis van de behoeften van u of uw organisatie. Voor meer informatie hieromtrent, neem contact met ons op.
Voorbeelden
Volledige dag in uw bedrijf / retreat / natuuromgeving / exclusieve setting / event
Eén of meerdaags programma waarbij authentiek en persoonlijk leiderschap, gecombineerd kan worden met Deep Democracy- principes om brainstorm of problem-solving trajecten te (co-)faciliteren. Dit kan zowel in uw bedrijf als op een gekozen lokatie plaatsvinden.
Als versterkend element, geloven wij dat de natuur bijdraagt aan een heldere geest, meer energie in hoofd en lichaam en een meer ontspannen sfeer. Ook de creativiteit en de capaciteit om out-of-the-box te denken, vergroot. Daarom bieden wij ook aangepaste programma’s aan in nabijheid van of omringd door natuur.
Elk programma wordt in samenspraak met u ontwikkeld en voorbereid. De mogelijke onderwerpen die wij kunnen trainen, coachen en faciliteren:
Nieuwe Grond
Whatsapp: +32476202314
Email: info@nieuwegrond.be
New Ground. All rights reserved, 2024.